Här finns allmän information till dig som flyttar in i en av Finfasts lägenheter,

* För att bo hos oss behöver du teckna en hemförsäkring.

* Tänk på att beställa el-abonnemang i god tid. När du fått nycklar till din nya lägenhet rekommenderar vi dig att besöka lägenheten för att stämma av så att elen är på. Om elen måste sättas på av vår jour, kväll eller helgdag, får du som hyresgäst stå för den utryckningskostnad som uppstår.  www.eon.se

* Beställ i god tid Internetabonnemang hos Telia, om du önskar ett sådant. Kontakta Telia för mer information. 

* Har du fått lägenhetsnycklarna direkt från tidigare hyresgäst är det mycket viktigt att du besöker oss inom en vecka med samtliga nycklar för att kvittera ut dem.


* Gå igenom ditt besiktningsprotokoll och har du några frågor eller synpunkter återkom inom en vecka till oss.


* När du har kvitterat ut nycklarna till din lägenhet är det viktigt att du så snart som möjligt sätter ett hänglås på ditt förråd.


* Felanmälan gör du enklast på vår hemsida under fliken felanmälan.


* I ett flerfamiljshus bor man vägg i vägg och tak mot golv med sina grannar. För att alla ska trivas vill vi att alla visar hänsyn och respekt till sina grannar. Vi brukar säga att huset ska ”sova” mellan 22.00-06.00.


* I enlighet med hyreslagen åligger det hyresgästen att väl vårda lägenheten och vad som hör till denna samt vid dess nyttjande iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och skick inom fastigheten.

Vi hoppas att du ska trivas bra i din nya lägenhet!


Tillbaka

Kontakt

Reception/växel:
019-33 50 50
E-post:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.


Länkar

Annan information

FinFast   |   Loftbodsgatan 2   |   702 26 ÖREBRO |   Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.